اخبار

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ایکیدو در بازدید از شرکت صنایع تولیدی اشتاد خبر داد:
کاهش بهای تمام‌شده محصولات و افزایش سهم بازار در دستور کار قرار دارد

بازدید از شرکت اشتاد

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، دکتر عباس قاسمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت به همراه تعدادی از مدیران هلدینگ از شرکت صنایع تولیدی اشتاد بازدید کرد.

دکتر عباس قاسمی در این بازدید از برنامه‌ریزی برای کاهش بهای تمام‌شده محصولات خبر داد و گفت: مقرر شد نسبت‌های فروش مهندسی شود و طی سال گذشته 94 درصد فروش محصول به داخل گروه ایران خودرو اختصاص داشته و 6 درصد به خارج از گروه ؛ اما در سال جاری مقرر است نسبت فعلی به 85 و 15 درصد تغییر کند.

وی همچنین به حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: پس از بررسی کارشناسی مقرر است برنامه صادرات سال جاری 70درصد  افزایش یابد و برای تحقق این موضوع باید برنامه ریزی صورت پذیرد.

دکتر قاسمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، در خصوص کاهش بهای تمام‌ شده نیز گفت: مقرر شد طی هفته آینده یک کارگروه کارشناسی  متشکل از کارشناسان ایکیدو و اشتاد تشکیل شود و در آن پروژه کاهش بهای تمام شده تعریف و برای اجرای آن بررسی لازم انجام شود تا اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این بازدید مهندس کاشی، مدیرعامل شرکت اشتاد در گزارشی کوتاه نسبت به ارائه برنامه‌های این شرکت قدیمی و خوش‌سابقه صنعت قطعه سازی توضیح داد: 54 درصد تولیدات ما به شرکت “ساپکو” و حدود 40 درصد تولیدات ما به شرکت صنعتی “نیرو محرکه” و 6 درصد نیز به بازار و خریداران  بخش خصوصی فروخته می‌شود و در این راستا شرکت “اشتاد” تلاش دارد ضمن حفظ سهم تولیداتش از شرکت ساپکو و نیرو محرکه  در سال جاری سهم بازارهای جدیدی را در بازار آزاد برای خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: فروش محصولات سهم شرکت اشتاد ایران هم ۶۰ درصد در حوزه ریخته‌گری، ۲۰ درصد در حوزه ماشین‌کاری دنده های گیربکس، ۱۶ درصد  سهم ماشین کاری سرسیلندر 7EF و ۴ درصد هم قطعات یدکی تیلر و پرسکاری است و تلاش داریم با افزایش نقدینگی ، آمار تولید را افزایش دهیم و بازار آزاد و بخش خصوصی را تقویت کنیم.

مهندس کاشی در پایان عنوان کرد: هدف ما این است تا بازاریابی را به صورت حرفه ای در بازارهای بین المللی در پیش بگیربم  تا بتوانیم از ظرفیت ریخته گری خود در حوزه صادرات  استفاده کنیم.