اخبار

رکورد ۱۰ ساله صادراتی شکسته شد
برنامه صادرات ۱۱ میلیون دلاری ایکیدو

معاون صادرات و امور بین‌الملل ايران خودرو، با اشاره به اين كه در سال گذشته رکورد 10 ساله صادرات در ایکیدو با رقم حدود 10 میلیون دلار (500 میلیاردتومان) شکسته شد، بر اجراي برنامه 11/2 میلیون دلاری سال جاری با نظارت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبری معاونت صادرات گروه ایران خودرو تاکید كرد.
ايكوپرس- اميرعباس فرنودي در نشست با مديرعامل شركت گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو با بيان اين كه صادرات بايد بتواند خود را با تخصيص نقدينگي پشتيباني كند، اين اقدام را جزو الزامات دانست و بر لزوم برنامه‌ريزي جدي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي شركت‌هاي گروه در زمينه صادرات سودده و تقويت اين امر، تاكيد كرد.
وي ضمن قدرداني از گروه ایکیدو در زمينه دست‌يابي به رقم صادراتي حدود 800 هزار دلار در دو ماهه ابتدايي امسال و رقم بيش از نه ميليون دلار در سال 1401، تاكيد كرد: صادرات سالانه بیش از 30 ميليون دلار توسط اين مجموعه غيرقابل دست يابي و تصور نيست.
معاون صادرات و امور بين‌الملل ايران خودرو، به اقدامات مثبت شركت‌های گروه ایکیدو بخصوص شرکت صنایع ریخته‌گری ایران خودرو و تولیدی نيرو محركه در زمينه فعاليت‌هاي صادارتي در چند سال گذشته اشاره كرد و افرود: انتظار مي‌رود اين گروه به غير از بازارهای صادراتی فعلی بتواند بازارهاي صادراتي بین‌المللی ديگري، با پیش شرط افزایش داخلي‌سازي و توسعه محصولات جدید را فعال نماید.
وي با بيان اين كه امروزه با تحريم‌ها و كمبود ارز در كشور، صادرات به نوعي وظيفه ملي نيز محسوب مي‌شود، گفت: اگر بخواهيم توليد افت نكرده و استمرار يابد، پیش‌نياز آن توسعه صادرات و تامین ارز خارجي می‌باشد.

 جلسه-صادرات
فرنودي با اشاره به اين كه با وجود همه محدودیت‌ها، در سال گذشته هلدینگ گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو اقدام مناسبي در زمينه صادرات انجام داده است، گفت: دو شرکت زیرمجموعه‌ این هلدینگ موفق به عبور از رکورد صادراتی خود در ده سال گذشته گردید. همچنین ایشان افزودند که در صورت كمك به تامين نقدينگي و سرمایه در گردش فرایند صادراتی شرکت‌ها، دست‌يابي به درآمدهای بالاتر صادراتي به هيچ عنوان دور از دسترس نيست.
معاون صادرات و امور بين‌الملل ايران خودرو تاكيد كرد: آماده حل مشكلات صادراتي شركت‌هاي زير مجموعه ایکیدو هستيم و از تحقق اين امر حمايت مي‌كنيم.
مديرعامل شركت گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو نيز در اين نشست با بيان اين كه این هلدینگ ضمن اولویت بخشیدن به تغذیه خطوط تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، توجه ویژه‌ای به بکارگیری ظرفیت‌های مازاد در امر صادرات قطعات و موتورسیکلت با رعایت حاشیه سود مناسب دارد. وی اظهار نمود، تمامی اهداف و برنامه‌های تولیدی و صادراتی هلدینگ گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بر مبنای استراتژی و راهبرد گروه صنعتي ايران خودرو است.
احمد رويايي، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رشد تولید و مهار تورم، عنوان كرد: توجه و دغدغه ما به تولید ملی و افزایش صادرات سودده بوده و با کار جهادی توسط همکاران شركت گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو، مشغول تحقق اين مهم هستيم.

رکورد-صادرات-ایکیدووي بر تشکیل کارگروه صادرات ایران خودرو با محوریت ایکیدو تاکید کرد و  افزود: صادرات جزو اصلی‌ترین اولویت برنامه‌های ما بوده و نگاه ایکیدو به اين مقوله مثبت و توسعه‌ای است.
در پایان نشست مدیرعامل ایکیدو  ضمن ابلاغ برنامه صادراتی گروه در سال جاری، از همه مدیران و همکاران معاونت برنامه‌ریزی و نظارت گروه قدردانی نمود وی همچنین بر پیگیری حل چالش‌ها و موانع صادرات همچون تامین سرمایه در گردش قطعات صادراتی و تزریق نقدینگی بصورت منظم، کاهش بهای تمام شده اقلام صادراتی براساس مدل‌های رقابتی و بین‌المللی، تامین ژنراتور برای جلوگیری از توقف خطوط تولید قطعات صادراتی و غیره تاکید ویژه نمود.