اخبار

در بازدید از شر‌کت پلاستیکهای مهندسی درخشان ساز مطرح شد:
تاکید معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بر توسعه و بهبود سبد تولید مواد پلیمری و پلاستیکی

بازدید درخشان ساز

‌‌‌‌به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، دکتر عباس قاسمی به همراه تعدادی از مدیران هلدینگ در بازدید از شرکت پلاستیک‌های مهندسی درخشان ساز و نشست با مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت در خصوص وضعیت تولید  بحث و گفتگو کردند.

وی در این دیدار تاکید کرد تا علاوه بر اصلاح قیمت فروش شرکت‌های داخل گروه و تعیین سقف اعتباری کارشناسی شده برای آنها، مدل فروش با هدف کاهش حداکثری مطالبات و رعایت اصل رقابت پذیری  در بخش خصوصی هم اصلاح گردد.

‌معاون برنامه ریزی و نظارت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو همچنین با اشاره به اخذ مجوز خرید ۱۴ هزار تن مواد پلیمری از بورس کالا اضافه کرد:  بحث بکارگیری دو استراتژی نسبت به بهره برداری در راستای صرفه و صلاح قانونی شرکت و همکاری مشارکتی با شرکت‌های تخصصی با استفاده از حداکثر سهمیه خرید از بورس کالا مورد توجه قرار ‌گیرد.

دکتر قاسمی بیان داشت: با توجه به وضعیت مناسب صورتهای مالی حسابرسی شده سال ۱۴۰۰ این شرکت از جمله نسبت مناسب بدهی جاری به دارایی جاری، عدم وجود زیان انباشته، سرمایه پایه مناسب و نسبت خوب دارایی‌های جاری و غیر جاری، ارائه برنامه تامین مالی از طریق تسهیلات جهت تامین سرمایه ثابت پروژه ساخت داخل و سرمایه در گردش طرح تولید نایلون حبابدار، مورد تاکید هیات مدیره شرکت قرار گرفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بازنگری‌هایی در آنالیز بهای تمام شده محصولات و استفاده از روش‌های کارشناسی توافق شده در خصوص توجیه‌پذیری اقتصادی صادرات انجام و برنامه هایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست مهندس مهرداد منصوری، مدیر عامل شرکت پلاستیک‌های مهندسی درخشان ساز  با ارائه گزارش فعالیت‌های این شرکت، افزود: شرکت درخشان ساز ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلو در ساعت انواع کامپاندهای پلیمیری را دارد و در طی سال ۹۹ الی ۱۴۰۰ با توجه به رشد در این زمینه، سود قابل توجهی داشته است

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۷ درصد از فروش محصولات این شرکت به خارج از گروه ایران خودرو و ۳۳ درصد هم در داخل گروه بوده است.

مهندس منصوری در گزارش عملکرد ۴ ماهه سال 1401 شرکت، افزود: محصولات ما شامل کامپاند پلیمر، و نایلون است و در بخش نایلون طی 4 ماه گذشته ۸۶ تن تولید و در بخش کامپاند در همین مدت 591 تن تولید داشتیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدیرعامل شرکت پلاستیک‌های درخشان‌ساز با اشاره به تولید  591 تن محصول کامپاند در چهار ماهه امسال، گفت: پیش‌بینی ما این است در تولید این محصول در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد افزایش داشته باشیم و عدد تولید را به 2830 تن برسانیم.

وی گفت: این شرکت در بحث پروژه‌های تکنولوژی‌های جدید هم برنامه‌هایی دارد ازجمله خرید دستگاه نایلون حباب دار که این امر با 100 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تولید نمونه محصول قرار دارد که انشااله این محصول از ماه آینده به شرکت‌های گروه صنعتی ایران خودرو و مشتریان خارج ار گروه صنعتی عرضه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: طرح افزایش تولید کامپاند با ظرفیت ۸ هزار تن در سال، در حال اجراست و در حال پیگیری هستیم تا این طرح را به پایان برسانیم. ضمن اینکه بازیافت نایلون‌های ضایعاتی ایران خودرو، تولید لوله‌های سوخت محصولات ایران خودرو، طرح تولید فوم صندلی نیز از پروژه‌های در دست بررسی در بحث تکنولوژی‌های جدید این شرکت است.

مهندس منصوری در ادامه با اشاره به تعریف ده پروژه محصولات جدید امسال این شرکت هم بیان داشت: در تلاشیم تا پایان امسال این ده پروژه در حوزه توسعه محصولات جدید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات هم پیگیری‌های متعددی داشتیم، ابراز داشت: در بازه زمانی کوتاه برنامه عملیاتی بازاریابی حوزه صادرات را ارائه می‌دهیم تا انشااله بتوانیم گا‌مهای جدی در این حوزه داشته باشیم.